Audit, ce trebuie să cuprindă orice analiză a unui sistem de iluminat

Audit, ce trebuie să cuprindă orice analiză a unui sistem de iluminat. Dacă sunteți manager de facilități efectuați controale periodice.

De exemplu, ale utilajelor grele și ale altor echipamente pe care le utilizați zilnic. Însă, s-ar putea să existe un aspect pe care l-ați uitat neintenționat.

Atât în instalațiile comerciale, cât și în cele industriale, iluminatul e consumator de resurse. Acest lucru se datorează faptului că vorbim adesea de spații vaste care trebuie să fie puternic luminoase pentru perioade lungi de timp.

Utilizați deja iluminare LED sau sunteți în curs de trecere la LED-uri? Ați făcut deja un pas semnificativ în reducerea costurilor cu energia electrică.

Dar, chiar și cu LED-uri, dacă luminile nu funcționează corect, ele consumă mai multă energie. Din fericire, există un mod ușor de a vă asigura că iluminatul funcționează așa cum ar trebui: un audit. Să descoperim mai multe în acest articol de blog.

Ce este un audit de iluminat?

Un audit de iluminare se efectuează ca o analiză personală a unei clădiri cu scopul principal de a găsi oportunități de economisire a energiei. Auditul poate fi realizat în spații interioare și exterioare.

Informații generale necesare

Informațiile de bază includ:

  • planurile suprafeței de călcare și ale tavanului care arată locațiile actuale ale corpurilor de iluminat;
  • dimensiunile spațiului (lungime x lățime x înălțime tavan);
  • dacă există, planuri de renovare viitoare.

Informații de iluminare necesare

Va trebui să colectați specificațiile de iluminat pentru fiecare zonă. Aceste informații pot include:

  1. tipul de prindere al corpurilor de iluminat;
  2. tipul de corpuri de iluminat;
  3. numărul de lămpi existente în fiecare corp de iluminat;
  4. tipul lăpilor;
  5. puterea fiecărui model de corp de iluminat utilizat;
  6. la ce servește spațiul unde se află corpurile de iluminat;
  7. pentru câte ore pe zi este folosit spațiul;
  8. la ce înălțime sunt îndeplinite sarcinile;
  9. câtă lumină naturală există.

Informații necesare pentru audit despre ocupanții imobilelor

Este util să știți cum este perceput sistemul de iluminat existent. Această perspectivă poate fi esențială spre a înțelege punctele dificile pentru clientul dvs.

Acest pas poate implica o chestionare a angajaților sau a conducerii. Întrebările care pot fi puse sunt:

  • ocupanții au probleme cu strălucirea cauzată de sistemul de lumină;
  • este iluminarea prea slabă pentru a-și desfășura activitatea în mod eficient;
  • se simt de parcă îi arde soarele.

Informații financiare necesare

Ultimele informații necesare sunt de natură financiară. Cunoașterea facturii medii de energie electrică în termeni de kWh și kW este necesară pentru a calcula costurile de exploatare existente.

De aici puteți calcula economiile pe termen lung pe care le poate aștepta clientul de la un proiect. Sunt multe motive pentru care ați putea dori să schimbați luminile. Poate căutați modalități de a vă reduce factura electrică.

Poate doriți să vă îmbunătățiți experiența clienților prin detalii fine. Poate ați realizat că echipamentele actuale nu sunt potrivite pentru angajați și afacere, în general.

Oricare ar fi motivele, acum e momentul potrivit să înlocuiți luminile ineficiente și costisitoare. Găsiți soluția ideală pentru nevoile afacerii dvs.

Cu toate acestea, pentru a profita la maximum de acest proiect, va trebui să efectuați un audit de iluminat.

Cum se efectuează un audit pentru sistemul de iluminat

Dacă unitatea are multe lumini aveți nevoie de un plan detaliat. Cumpărăturile fără un plan pot duce la lumini ce ar putea să nu fie la fel de eficiente pe cât ar trebui.

Din acest motiv este important să efectuați un audit al iluminatului. Acest proces vă va ajuta aproximativ să estimați întreaga modernizare a iluminatului. Vă puteți face o idee despre rentabilitatea investiției proiectului dvs.

1. Determinați-vă obiectivul

Înainte de a începe să calculați câte becuri trebuie să cumpărați, țineți cont de obiectivele dvs. Fiți clar despre ceea ce căutați să realizați cu această echipare.

Modificările de iluminat pot atinge o gamă variată de obiective. Cu toate acestea, cele mai bune upgrade-uri vin cu o serie de obiective foarte specifice. Cei mai înțelepți proprietari au stabilit ce vor să realizeze cu acest upgrade înainte de a începe.

Căutați modalități de a reduce factura de energie și de a economisi? Sperati să vă reduceti costurile de întreținere? Lumina este prea puternică sau prea slabă? Doriți să vă îmbunătățiți calitatea iluminatului? Vreți iluminarea într-o altă culoare?

Determinarea obiectivelor pentru audit

Toate aceste preocupări ar trebui abordate în orice proiect de acest gen. Primul pas al auditului dvs. ar trebui să fie determinarea obiectivelor pe care doriți să le atingeți:

  1. economisire de energie electrică;
  2. reducerea costurilor de întreținere;
  3. îmbunătățirea nivelurilor de lumină;
  4. sporirea calității luminii;
  5. schimbarea culorilor.

Când decideți ce obiective să abordați, analizați importanța lor pentru afacere și clasificați-le. Următorul pas este să determinați nivelul de schimbare pe care doriți să îl realizați. Doriți să creșteți în mod dramatic calitatea luminilor dvs. sau să le îmbunătățiți ușor eficacitatea?

Localizarea nevoilor dvs. în acest fel vă poate ajuta să determinați părțile cruciale ale proiectului și să vă concentrați mai mult asupra lor. Acesta este un exercițiu recomandat în cazul în care colaborați cu un contractor de iluminat ce are o vastă experiență în domeniu.

Clasificându-vă nevoile în funcție de importanța lor și determinând gradul de schimbare pe care doriți să îl vedeți în unitatea dvs., îl veți ajuta în mod semnificativ pe specialist să știe exact despre ce aveți nevoie.

Intenționați să întreprindeți singur acest proiect? Pasul vă va ajuta să începeți cu dreptul și să creați impuls pentru a realiza cea mai mare parte a muncii.

2. Adunați-vă instrumentele pentru audit

După ce ați stabilit care este obiectivul trebuie să începeți să colectați câteva date. Cu toate acestea, mai întâi trebuie să fiți echipat cu instrumentele adecvate.

Dacă aveți de-a face cu o instalație de dimensiuni medii, numărarea tuturor corpurilor de iluminat cu degetele pur și simplu nu merge. În mod similar, nu puteți spera doar să vă amintiți toate tipurile de lumini pe care le aveți, locația exactă și alte date tehnice.

În acest moment al proiectului trebuie să începeți să utilizați câteva instrumente de bază. Din fericire acest ansamblu este foarte mic. Aruncați o privire asupra elementelor esențiale:

  • aparat foto digital de înaltă rezoluție;
  • ruletă;
  • instrument pentru măsurarea digitală cu laser a distanțelor;
  • instrument pentru măsurarea intensității luminii;
  • formular de audit al iluminatului.

Mod de utilizare

Puteți începe cu camera telefonului. Faceți poze cu fiecare tip de bec instalat. Faceți fotografii din diferite unghiuri în zonele în care angajații lucrează. Surprindeți fiecare model de corp de iluminat de aproape, astfel încât să știți exact ce aveți.

Cumpărați un laser digital și o ruletă pentru a obține dimensiunile exacte. Acest lucru e deosebit de important dacă nu puteți accesa desenele sau planurile instalației dvs.

Pentru cele mai bune rezultate este extrem de important să cunoașteți lungimea și lățimea fiecărei zone, precum și distanța dintre podea și lumini.

Puteți utiliza un instrument pentru măsurarea intensității luminii din instalație. Acest lucru vă ajută să stabiliți dacă doriți să reduceți, să creșteți sau să mențineți nivelurile cu noile corpuri de iluminat.

În cele din urmă, cea mai importantă parte a acestui proiect este formularul de audit.

În această bucată de hârtie ar trebui să rețineți fiecare informație despre sistemul de iluminare pe care o considerați importantă. Ar trebui să notați numărul de corpuri de iluminat, câte din fiecare tip aveți, calitatea și nivelul luminii curente și dorite, culorile ideale și altele similare.

Așa cum am menționat anterior, în cazul în care colaborați cu un antreprenor cu experiență, această bucată de hârtie va fi un punct de plecare excelent și pentru el. Dacă nu aveți acest formular, un specialist își va face propriul audit și se va ocupa de aceste detalii.

3. Adunați date exacte

Cea mai importantă parte a desfășurării unui audit se referă la notarea numărului exact de corpuri de iluminat, a numărului de lămpi și a puterii din fiecare corp de iluminat. Tot aici putem include și orele de funcționare pentru fiecare bec.

Adevărul e că, în majoritatea unităților, luminile sunt aprinse mai mult decât orelor normale de lucru. Mulți angajați vin să lucreze mai devreme și pleacă mai târziu decât alții.

În plus, în unele companii, echipele de curățenie și întreținere lucrează noaptea. Alte spații vor putea funcționa pe tot parcursul weekendului, deși sunt închise oficial.

În toate acele ore suplimentare luminile sunt aprinse.

Când încercați să vă dați seama câte ore folosiți luminile, luați în considerare tiparul lor real de utilizare. Te-ai înșela foarte mult dacă ai înmulți nouă ore pe zi cu cinci zile pe săptămână. Există și alte cifre și informații pe care ar trebui să le ai în vedere:

  1. informații financiare (facturile la energia electrică);
  2. informații despre facilități (schițe, planuri, puncte de ieșire, comenzi și camere pentru echipamente);
  3. informații despre ocupanți (ore de funcționare, zone cu probleme etc.).

Cu cât ajungi la factori mai calculabili după audit, cu atât va fi mai bun începutul proiectului. În acest fel, poți aduna toate informațiile de care ai nevoie pentru a îmbunătăți sistemul de iluminat.

Considerații importante ce trebuie incluse în auditul de iluminat:

  • orele de funcționare ale unității în care are loc auditul;
  • orele de funcționare ale corpurilor de iluminat;
  • numărul de corpuri de iluminat;
  • comenzi de iluminat pentru fiecare zonă;
  • tensiune de intrare;
  • numărul de lămpi;
  • tipul lămpilor;
  • prezența și numărul de reflectoare;
  • starea corpurilor de iluminat, a lămpilor sau a sistemelor;
  • câtă lumină naturală există;
  • ce sarcini sunt efectuate în spațiu și care este nivelul de lumină adecvat;
  • existența pereților despărțitori care să blocheze lumina;
  • existența corpurilor de iluminat cu caracteristici fizice unice;
  • tipul tavanului;
  • dimensiunile spațiului;
  • înălțimea la care sunt îndeplinite sarcinile de lucru;
  • existența obstacolelor în afara pereților despărțitori;
  • înălțimea de montare a dispozitivului de fixare;
  • montarea corpurilor de iluminat;
  • pereți sau podele reflectorizante.

Efectuarea modificărilor după un audit de iluminat

Un audit de iluminat ar trebui să scoată la iveală orice puncte slabe ale instalației dvs. Din păcate, s-ar putea ajunge la realizarea faptului că toată instalația este deficitară.

De fapt, dacă utilizați orice altceva în afară de LED-uri, iluminarea dvs. eficientă lipsește cu desăvârșire. Nu numai în producție, ci și în reducerea costurilor. Luminile LED funcționează mai bine, sunt mai strălucitoare și rezistă pentru mai mult timp.

Reprezintă alegerea ideală atât pentru iluminatul comercial, cât și pentru cel industrial.

Deși trebuie să efectuați audit chiar dacă instalația utilizează doar LED-uri, acesta se poate face mult mai rar. LED-urile au o durată de viață lungă și o pierdere de lumeni mai lentă decât toate celelalte tipuri de becuri.

Așadar, poți fii puțin mai liber și să economisești totuși bani și energie în același timp. Pentru servicii de marketing digital și link building vă invităm să intrați în contact cu noi!

Lasă un comentariu

you're currently offline