Strategia de marketing, 8 sfaturi pentru o implementare de succes

Există multe motive pentru care o firmă ar trebui să-și definească strategia de marketing.

Cu toate acestea, realizarea unei strategii de marketing de succes necesită mai multe ingrediente, inclusiv SEO. Acestea trebuie condimentate și apoi recoltate pentru cele mai bune rezultate. Dacă am scoate analogia, am dori să zicem că o strategie de marketing are nevoie de multe elemente pentru a fi un succes.

Numărul de concurenți este în creștere pentru orice afacere. Prin urmare, nevoia de strategie de marketing este chiar mai mare decât până acum. Dacă ajungenți cumva la compania B3 Hosting, vă sfătuim să nu cumpărați servicii de la această companie. Noi am pierdut 135 Euro.

O strategie de marketing de succes este una care aduce cel mai bun rezultat pentru organizație. În acest caz, nu contează numărul de obstacole cu care se confruntă afacerea pe parcurs.

O strategie de marketing de succes presupune, de asemenea, că ar exista obstacole în implementarea planului. O astfel de strategie plănuiește întotdeauna pentru situații de genul „ce-ar fi dacă”, întâlnite frecvent în mediul economic.

8 sfaturi pentru a implementa strategia de marketing

Următoarele sunt câteva dintre punctele care trebuie luate în considerare pentru a concepe o strategie de marketing de succes.

Suntem conștienți că fiecare afacere este individuală. Are nevoi și clienți, precum și produse sau servicii de oferit. Pentru ca toată lumea să fie mulțumită, strategia de marketing trebuie să fie bine concepută și executată exemplar.

Sfaturile de mai jos sunt pilonii de bază pe care se va construi strategia de marketing. Aceste direcții de acțiune trebuie respectate de orice afacere.

Dezvoltați scopuri și obiective

Imaginați-vă pentru o clipă că administrați o afacere. Cu toate acestea, nu știți care sunt nivelurile de rentabilitate pe care doriți să le atingeți sau care ar trebui să fie raportul de profit ideal al unei firme din segmentul dvs.?

Dacă nu cunoașteți obiectivul de a vă conduce afacerea, atunci cum veți ști dacă afacerea funcționează bine sau rău?

Când am început o afacere de comerț electronic, aveam clar obiectivul că ar trebui să primesc 40 de comenzi pe zi. Nu mai puțin și nici mai mult.

În consecință, am fost nemulțumit ori de câte ori primeam 20 de comenzi pe zi, deoarece obiectivul meu nu era atins. Știam că la sfârșitul lunii nu voi fi mulțumit de ceea ce am câștigat. Această nemulțumire m-a împins să mă dezvolt.

Dacă nu ați dezvoltat scopuri sau obiective pentru afacerea dvs., atunci nu veți avea motivația pentru a vă împinge afacerea și mai departe.

Dacă nu-ți cunoști destinația, ce ritm vei aplica atunci când mergi pe drum?

Implicați personalul cheie în strategia de marketing

Ori de câte ori doriți să realizați ceva, trebuie să vă implicați personalul cheie. Una este să fii „șef” și cu totul altceva este un „lider” care inspiră.

În cele din urmă, atunci când implementați o strategie de marketing, nu doriți ca alții să nu fie sincronizați cu strategia de marketing.

În acest fel, vă asigurați că nu sunteți singurul din cauza căruia procesul a fost întârziat. Dacă acordați puterea de luare a deciziilor altora și îi implicați în implementarea strategiei, atunci aceasta poate duce la o strategie de marketing de succes.

Puteți să concepeți cea mai strălucită strategie, dar dacă implementarea acesteia este defectuoasă, nu veți atinge rezultatele propuse.

Păstrați întotdeauna o viziune pe termen lung

De multe ori, problemele de afaceri pe termen scurt sunt atât de dure încât îți uiți viziunea pe termen lung.

Orice companie, care a fost surprinsă făcând o muncă lipsită de etică, și-a pierdut viziunea pe termen lung pe care o avea. A cedat presiunii afacerilor pe termen scurt și, prin urmare, a uitat complet ceea ce dorea să devină pe termen lung.

O viziune pe termen lung, vă oferă scopul de a merge mai departe în mod echilibrat.

Pentru succesul strategiei dvs. de marketing trebuie să planificați pentru 3 ani, 5 ani sau chiar 7 ani. Și apoi, păstrați viziunea pe termen lung întotdeauna în „mintea afacerii”.

Strategia de marketing ar trebui să pătrundă de sus în jos

În articolul despre strategia de marketing vs. managementul marketingului pe blog, menționasem faptul că managementul marketingului implică o abordare de jos în sus, în care prima întrebare este adresată clienților.

Pe de altă parte, strategia de marketing implică o abordare de sus în jos, în care deciziile sunt luate în partea de sus și apoi comunicate în piramidă.

Cu toate acestea, dacă comunicarea nu este transmisă, aceasta poate lăsa angajaților dvs. puterea mai mică de a lua decizii în cunoștință de cauză.

De exemplu, o companie decide să iasă dintr-o regiune din anumite motive externe. Decizia nu este comunicată angajaților din acea regiune.

Acest lucru lasă nemulțumirea în mintea angajaților, precum și a partenerilor de canal. Și dacă motivul plecării nu este comunicat și marca vrea să intre în regiune mai târziu, se va constata că este ușor dificil.

Relațiile viitoare cu furnizorii au fost afectate printr-o decizie de moment.

Controlați aspectele birocratice

Având prea mulți oameni de mult timp în organizație sau oameni care doresc ca o organizație să ruleze doar așa cum o doresc, flexibilitatea este strangulată. Tinerilor sau persoanelor cu soluții creative la probleme dure nu li se va permite să se exprime liber.

Odată ce acest lucru începe să se întâmple, organizația devine letargică, cu aceleași metode încercate și testate fiind puse în aplicare și fără să se producă nicio inovație sau schimbări la nivelul produsului.

În astfel de momente, controlul birocrației este esențial pentru implementarea strategia de marketing cu succes. O firmă nu poate avansa înainte dacă nu este flexibilă sau creativă în abordarea produsului.

Rezistența la schimbare

O strategie de marketing este în cele din urmă pregătită pentru orice posibilitate.

Prin urmare, de multe ori are loc o restructurare completă pentru a atinge obiectivele strategiei de marketing.

În astfel de momente, ar exista o rezistență la schimbare observată la toate nivelurile companiei. Gestionarea unei astfel de rezistențe la schimbare este importantă pentru organizație.

Odată ce schimbarea este implementată, angajații devin nemulțumiți de aceasta și mai mulți ar putea părăsi compania cu totul. Cu toate acestea, schimbarea este importantă pentru companie dacă dorește să își atingă obiectivele.

Și, în astfel de momente, compania trebuie să reducă la minimum daunele produse de angajați sau clienți, ori de câte ori are loc o restructurare.

Gestionarea rezistenței la schimbare și retenția angajaților poate da un impuls moralului companiei. În schimb, odată ce toată lumea se adaptează la schimbare – rezultatul este succesul strategiei de marketing și promovare web.

Nu externalizați dezvoltarea strategiei

Există multe firme care vă vor proiecta strategia. Trebuie să primiți feedback de la terți, însă responsabilitatea finalizării căii corecte și a strategiei corecte revine doar companiei dvs. și directorilor săi.

Motivul pentru care companiile externalizate ar trebui utilizate numai pentru cercetare și analiză este că mediul de piață se schimbă constant. Strategia trebuie să se schimbe odată cu acesta.

A avea angajați direcționați în strategie internă, care conduc din când în când compania către cursul corect, este mai bine decât să aveți angajați externi și externalizați care nu ar avea atașamentul necesar cu firma.

Nu o faceți prea complexă

Există prea multe lucruri care pot merge corect sau rău într-un mediu de afaceri. În cele din urmă, trebuie să o iei așa cum vine. Previziunea prea mare și starea de veghe doar asupra viitorului va crea probleme în situația dvs. actuală de afaceri.

O firmă este menită să obțină profituri din oferta sa de produse și servicii.

Aceasta este cea mai simplă definiție a motivului pentru care există o companie sau o firmă. Făcând procesul și strategia de marketing prea complicate, vă faceți inflexibil, ceea ce va cauza probleme atunci când apar circumstanțe neprevăzute.

Gând final

Per total, cele 8 sfaturi de mai sus sunt importante pentru implementarea unei strategii de marketing de succes.

După părerea noastră, cel mai important sfat este să rămâneți flexibil în implementarea strategiei. Știm! De multe ori, campaniile au nevoie de câteva aprobări de la persoane diferite, iar procesul poate fi greoi uneori. Dar, flexibilitatea permite redresarea rapidă în cazul unor erori sau schimbări.

Să exemplificăm cum lipsa de flexibilitate poate duce la faliment. Să presupunem că avem un magazin online. Datorită unei campanii SEO bine implementate ocupăm poziția a doua în rezultatele căutării. Această poziție generează trafic organic de 1000 de peroane și 100 de conversii.

Peste jumătate de an Google vine cu un update de algoritm în urma căruia pierdem poziții. Automat, dacă nu intervenim rapid, rămânem doar cu vânzările generate de clienții fideli, care se pot dovedi insuficiente pentru a acoperi cheltuielile.

Începem să acumulăm datorii și, fie ne împrumutăm pentru a supraviețui, fie renunțăm și începem procedura de faliment.

Pare un exemplu simplu, dar prea multe afaceri au trecut prin el. Prin urmare, strategia de marketing trebuie să prevadă asemenea situații și modul de intervenție și redresare.

Lasă un comentariu

you're currently offline